Son yılların
en gözde iş fırsatlarından biri de çiğköfte bayiliği açmak. Sektör o kadar dallanıp
budaklandı ki yazıya nereden başlayıp, ne gibi bilgiler vermek gerektiği
konusunda uzunca bir araştırma yapmak zorunda kaldık.
Küçük bir birikiminiz var, bunu karlı bir yatırıma dönüştürmek istiyorsunuz. Nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuz. Bu yazımızda kısaca izlemeniz gereken yollar ve aşmanız gereken problemlere değinilecektir.
Küçük bir birikiminiz var, bunu karlı bir yatırıma dönüştürmek istiyorsunuz. Nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuz. Bu yazımızda kısaca izlemeniz gereken yollar ve aşmanız gereken problemlere değinilecektir.
Etli Çiğ Köfte mi Etsiz
Çiğ Köfte mi?
Yasal
mevzuata göre çiğ köftede et bulunması yasaktır. Yani piyasada görmüş
olduğunuz, yasal olarak faaliyette bulunan çiğ köftecilerde etsiz çiğ
köfte satışı yapılmaktadır. Her ne şekilde olursa olsun etli çiğ
köfte üretimi yapmak, satışa sunmak mümkün değildir. Etsiz üretilen çiğ
köftenin muhafazası, nakliyesi ve satışı çok daha sağlıklı olup, tüketiciler
için de güven verici bir unsuru bulunmaktadır.
Türkiye genelinde faaliyet gösteren yaklaşık 35 civarında çiğ köfte firması olduğunu söyleyebiliriz. 35 firmanın yaklaşık %80′i yöresel olarak faaliyet göstermekte, sadece kendi bölgelerine ürün gönderimi yapmaktadır. 7-8 civarında firma tüm Türkiye’ye ürün gönderebilecek kapasiteye sahip.
Türkiye genelinde faaliyet gösteren yaklaşık 35 civarında çiğ köfte firması olduğunu söyleyebiliriz. 35 firmanın yaklaşık %80′i yöresel olarak faaliyet göstermekte, sadece kendi bölgelerine ürün gönderimi yapmaktadır. 7-8 civarında firma tüm Türkiye’ye ürün gönderebilecek kapasiteye sahip.
Vakumlu Çiğ
Köfte
Çiğ köfte
firmaları ağırlıklı olarak tek üretim merkezli çalışmakta, üretilen çiğ köfte
günlük olarak bayilere/şubelere dağıtılmaktadır. Etsiz üretilen çiğ köfteler
üretim tesislerinde vakumlu ambalajlara konulup şubelere bu şekilde
gönderilmektedir. Vakumlu ambalajla ürün ilk üretildiği andaki gibi taze kalabiliyor,
vakumu açılmadığı ve dolapta saklandığı sürece günlerce tazeliğini
koruyabiliyor. Bu yüzden bayilikte
dikkat edilmesi gereken hususlardan en belirgini de bu vakum meselesi. Vakumu
açılan ürün kısa sürede tüketilmeli, günlerce çiğ köfte tezgahlarında
bekletilmemelidir. Örnek vermek gerekirse Çiğköfteci Sait vakumlu ambalajlarını
12,5 Kg lık olarak hazırlamaktadır. Çiğköfteci Sait’in 12,5 Kg lık vakumu
açıldığında kısa sürede tüketilmesi gerektiği için ürün tazeliği her şubede
aynı düzeyde değildir. Günlük satışı 5 Kg olan bir çiğ köfte dükkanı açmış
olduğu vakumu bir günde bitiremeyecektir. Bu yüzden müşteri için bir şubeden
alınan lezzet başka bir şubede aynı olmamaktadır. Bunun yanında çiğköftemiss 2,5 Kg lık vakumlu ürünler kullanmaktadır. çiğköftemiss’in
2,5 Kg lık vakumlu ambalajı açıldığında şube tarafından satışı daha rahat
olacağı için ürün tazeliği maksimum düzeyde olacaktır. Bayilik görüşmelerinde
bulunurken bu vakum miktarını mutlaka göz önünde bulundurun.
Yan Ürünler
Dikkat
edilmesi gereken başka bir husus ürün çeşitliliği ve yeni ürünlerin satışı. Bayilik
alındığında lisansör yani bayiliği, isim hakkını veren firma koyduğu kurallar
çerçevesinde ürünlerin satışında sınırlamalar getirir. Şöyle ki; Komagene
firmasından bayilik aldığınızda sadece Komagene’nin satışına izin verdiği
ürünleri satmak zorundasınız. Ürün çeşitliği Komagene’nin koyduğu ürünlerle
sınırlıdır. Şube açmak istediğiniz yerde Komagene’nin yan ürünlerini
beklediğiniz seviyede satamayabilir, yeni yan ürünler koymak isteyebilirsiniz.
Ama Komagene buna izin vermeyebilir. Aynı şekilde Tatlıses
Çiğköfte’de bu şartları isteyecek, belli ürünlerin dışında ürün
satamayacaksınız. Ama Çiğköfteci Sait, Ömer Usta
ve Çiğköftemiss gibi firmalarda kurallar biraz daha esnektir. Firma merkeziyle
yaptığınız görüşmeler sonunda koymak istediğiniz yan ürünlerle ilgili onay
alabilirsiniz. Mevcut dükkanınızda ekstra ürünler (sabah kahvaltı, börek,
bardakta mısır, dondurma, tatlı, turşu vs) satarak yan gelirlerinizi
arttırabilirsiniz.
Görseller
Ürün
satışında en etkili malzemelerden biri de ürün görselleri. Ürünlerini en etkili
şekilde tanıtmak isteyen bir çiğ köfte şubesi bayilik aldığı merkezden gerekli
dökümanları ve broşürleri tedarik edebilmelidir. Tezgahınızda bulunan çiğ
köftenin tadı, kokusu, görünüşü, süslemesi ne kadar güzel olursa olsun dükkan
önünden geçen potansiyel müşterilerine görsel destekli bir tanıtım yapmayan
dükkanın satışları düşük olacaktır. Aynı zamanda dükkanın dış tabelası ve cam
giydirmeleri de çok etkilidir. Çoğu çiğ köfte bayiliği veren firma ürün görsel
desteği vermekle beraber Battalbey, Çiğköfteci Sait
ve benzeri çiğ köfteciler görsel destekte bulunmamaktadır. Şube bireysel olarak
görsel çalışmaları yapmakta, bunda da çok zorlanmaktadır. Müşteri markanın
kalitesini hissetmeli, görsellerin iştah açıcı özelliğiyle alışverişini
yapabilmelidir. Tüm şubelerde tek tip poşet, ambalaj, mıknatıslı magnet,
broşür, afiş ve benzeri görsellerin bulunması müşteri açısından da güven verir.
Dükkan İçi Dolap ve Tezgahlar
Her bayilik
sisteminin kendine özgü sistemi olmakla beraber tamamen bağımsız, “nasıl
istersen öyle olsun” mantığıyla şube veren bayilik sistemleri de mevcuttur.
Yatırım yapılacak tutar fazla değilse, ekonomik dolap ve tezgah yapıları tercih
edilebilir. 1.000 TL-9.000 TL arasında değişen çiğ köfte tezgah yapılarının dükkan içi konum
ve satış için uygunluk seviyesi iyi belirlenmeli, gereksiz tezgah yapısından
uzak durulmalıdır. Ekstra gider olarak karşınıza çıkabilecek uzun tezgah
yapılarındansa, kısa ama işlevsel yapılara sahip tezgahlar tercih edilmelidir.
Bazı bayilik sistemleri tezgah yapılarının standartları olduğunu belirtse de
maliyetleri yüksek olmasından dolayı tercih edilmezler. Amaç karlı bir yatırım
ise düşük yatırım maliyeti yüksek gelir optimizasyonu iyi ayarlanmalıdır.
Ürünlerin Sevkiyatı
Ürünlerin
tazeliği, şubeye hızlı bir şekilde gönderilmesiyle doğrudan alakalıdır. Çoğu çiğ köfte
firması İstanbul merkezli olup şubelere ürünlerini İstanbul
üzerinden çıkarmaktadır. İstanbul içine ürünleri günlük dağıtan firmalar, diğer
illere kargo firmaları veya otobüs firmalarıyla gönderim gerçekleştirmektedir.
Bayilik alınacak firmanın ürün gönderim şartları, nakliye bedelleri ve gönderim
süreleri iyice soruşturulmalıdır. Bazı firmalar bayilik
görüşmelerinde bu nakliye bedellerinden bahsetmemekte, şube açıldıktan sonra
çıkan bu ekstra gider ile şube sahipleri zor duruma düşebilmektedir.
Eğitim ve Destek
Karlı bir
yatırım yapmak isteyip dükkan açıp işletemeyen, işin ince noktalarını bilmeden
faaliyet gösterip bir kaç ay içinde kapatmak zorunda kalan sayısız girişimci
bulunmaktadır. İşi bilmek, uygulamaya dökmek, pratik olarak faal olmak piyasaya
ayak uydurmak ticaretin altın kurallarındandır. Çiğ köfte
bayiliği açmak istiyorsanız öncelikle çiğ köfte satışını
öğrenmeli, sunum ve paketlemede sorunsuz hizmet verebilmelisiniz. Bilmediğiniz
bir sektöre giriş yapıyorsanız bilen birinden sektörün inceliklerini iyi
öğrenmeli, ayakta kalabilmek ve satışlarınızın yüksek seviyelere çıkartmak için
profesyonel bir destek almalısınız. Aslında bayilik/franchising
veren birçok firma bu eğitimleri girişimci adaylarına zorunlu kılıyor. Mutlaka
bu eğitimleri almalı ve bayisi olduğunuz firmanın ürünlerini ilk günden
başlayarak iyi pazarlayabilmelisiniz. Franhchising’in mantığı bu satış
stratejisini dayanır. Her şube daha önce denenmiş, başarıya ulaşılmış örnek bir
satış stratejisini benimsemeli, bu yolda devam edip aynı başarıya ulaşabilmelidir.
En Önemli Konu : Bayilik Bedeli (veya İsim Hakkı)
Bu kadar çok
çiğköftecinin olduğu bir ortamda ortalıkta hava parası mahiyetinde İsim Hakkı,
Franchising Bedeli, Giriş Bedeli gibi kavramlarda dolaşması normal
karşılanmalıdır. Çoğu çiğ köfte firması ürünlerini satabilmeniz, markalarını
kullanabilmeniz için Bayilik Bedeli adı altında ücret talep
etmektedir. Internetten kısa bir araştırma sonucu ulaşabileceğiniz bayilik
fiyatlarını kısaca vermek gerekirse; Komagene:35.000 TL, Elazığlı Çiğköfteci
Ahmet Usta: 30.000 TL, Çiğköftem:30.000 TL, Meşhur Adıyamanlı
Çiğköfteci Ömer Usta:10.000 TL, Cesa:10.000 vs, Tatlıses
Çiğköfte: 8.000 TL şeklindedir. Verilen rakamların içeriğinde
tabela, görsel, dolap ve benzeri ürün grupları yer alabilmektedir. Bunun
dışında çiğköftemiss gibi kampanyalı bayilik veren firmalar da bulunmaktadır.
Çiğköftemiss 2014 yılı itibariye bayilik bedeli almadan 4990 TL ye dükkan
kurulumu yapıyor, dükkan içerisinde kullanılan mobilya, çiğ köfte dolabı ve
tabela görseli veriyor, yanında da 200 kg çiğ köfte hediye ediyor.
Çiğköftemiss’ten bayilik alanlar bu aldığı hediye çiğ köfteleri satarak
kurulumda ödediği miktarın büyük kısmını geri kazanabiliyor.
Merkur Review: A Member of Merkur - Deccasino
YanıtlaSilThe Merkur sports betting and live casino are among the and 제왕카지노 is available in many online casinos for customers 메리트 카지노 in the UK 메리트 카지노 쿠폰 and